KIRJOITUKSET SUORITUSKYKYVALMENTAJAN SIVUILLA

Urheilijan ravitsemus eri ajanjaksoilla

Avainkohdat Ravitsemus linkittyy sekä akuuttiin suorituskykyyn että pitkäaikaiseen terveyteen ja toimintakykyyn Harjoittelun syklitykseen liitetyt ravitsemusvalinnat voivat helpottaa urheilijan päätöksentekoa Ruokavalio ja ravitsemuksen tarkkailun keinot ja intensiteetti ovat yksilöllisiä Ravitsemus on myös arvovalintoja, joista urheilijan on hyvä olla tietoinen Suorituskykyä voidaan kehittää ravitsemuksen kautta, tässä auttaa artikkelin lopussa olevat kysymykset Isoista linjoista kohti tavoitespesifiä ravitsemusta ”Minkälainen

Lue lisää »

Juoksunopeuden kehittäminen fysiikkaharjoittelulla – osa 1

Nopeus, tuo urheilun suola ja sokeri, on ominaisuus, jonka kehittämiseksi osa urheilijoista olisi valmiita antamaan mitä tahansa. Urheiluvalmennuksessa on kautta aikain ollut sellaisia valmentajia, jotka ovat systemaattisesti tehneet urheilijoistaan nopeampia pelkän oman ajattelunsa ja valmennuskokemuksensa perusteella. Valmennustiede kulkeekin osittain kokemustiedon perässä, mutta onneksi nykyään voimme paremmin kuin koskaan ennen yhdistää nämä kaksi tekijää. Kumpikaan niistä

Lue lisää »

Haluatko kehittyä valmentajana?

Harjoitteletko tavoitteellisesti?

Käytössäsi on maksuton tietopankki.


Tuhat treenivinkkiä Instagramissa