WEBINAARIT

Suorituskykyvalmentajan webinaarit yhdistävät tieteellistä tietoa ja valmennuskokemusta tiiviiseen pakettiin suorituskyvyn, ravitsemuksen ja valmennuksen aihepiireistä. Tuorein webinaari on kaikille avoin, ja kaikkiin webinaareihin pääset käsiksi luomalla tunnuksen maksuttomaan Tietopankkiimme etusivulla.

Seuraavat webinaarit
vuonna 2021

Voit ehdottaa aiheita alta. Arvostamme aktiivisuuttasi.

Rento & asiantunteva

Webinaarit ovat meille keskustelua toistemme ja seuraajiemme kanssa, poissa ovat pönötys ja kuiva luennointi.

Yhteinen hyvä

Webinaarimme ovat maksuttomia, sillä haluamme viestiä mahdollisimman laajalle yleisölle.

Arvostamme palautettasi

Jos pidät materiaalistamme, niin kerro siitä muille. Jos löydät kehitettävää, niin kerro siitä meille.

Aiemmat webinaarit

Palautumisen tukimenetelmät

Fyysinen harjoitus antaa elimistölle ärsykkeen muuttaa toimintaa edullisempaan suuntaan harjoittelun vaatimuksiin nähden. Tätä harjoituksen jälkeen tapahtuvaa muutosta kutsutaan yleisesti palautumiseksi. Ajan saatossa on palautumisen ympärille muodostunut erilaisia metodeja, joilla harjoittelun ulkopuolisesta ajasta pyritään saamaan kaikki irti. Webinaarissa selvitämme, mitä tutkimusnäyttö kertoo esimerkiksi näistä:

  • aktiivinen palautuminen
  • ravitsemus ja lisäravinteet
  • fysikaaliset hoitomenetelmät
  • manuaaliset hoitomenetelmät
  • sallitut lääkeaineet

Kehonkoostumuksen muokkaus suorituskykylajeissa

Kehonkoostumus on yksi suorituskykyyn vaikuttava osatekijä. Lihasta tarvitaan liikkeen tuottamiseen, mutta lihasmassan hankinta voi myös kääntyä ongelmaksi esimerkiksi monotonisen harjoittelun myötä. Rasvamassan osalta taas on hyvä huomioida “lajivaatimusten” lisäksi elimistön yksilöllinen toiminta. Webinaarissa käsitellään tämän lisäksi muun muassa:

  • Painoluokan vaihtoa urheilussa
  • Nopean painonvedon tarpeellisuutta ja ongelmia
  • Myyttejä ja uskomuksia harjoituspainoon liittyen
  • Eri lajeille ja lajikausille ominaisia muutoksia kehonkoostumuksessa

Suorituskyvyn piikkaus

Suorituskyvyn piikkaus eli herkistelyharjoittelu on kilpailuun valmistavan jakson viimeinen vaihe, jossa kuntohuippu pyritään kohdistamaan kilpailuajanjaksolle. Mutta kuinka paljon piikkaus voi parantaa suorituskykyä, ja millä keinoin paras versio itsestä tuodaan esille kilpailupäiväksi? Asia selviää tässä webinaarissa.

Kuormituksen hallinta harjoittelussa

Suorituskyky voi kehittyä ainoastaan harjoitusärsykkeen ja palautumisen aikana tapahtuvan adaptoitumisen avulla. Yksi valmentajan tärkeimmistä tehtävistä on painaa kaasua tai jarrua oikealla hetkellä. Päätöksen tueksi tarvitaan informaatiota, mutta kuinka tätä informaatiota kerätään, ja miten sen avulla tehdään päätöksiä urheilijan tai harjoittelijan kuormittamisesta? Webinaarissa käsitellään mm. seuraavia asioita:

  • Kuormituksen ja palautumisen suhde eri harjoitusmuodoissa
  • Harjoittelusta esiin nouseva informaatio ja siihen reagointi 
  • Kuormittuneisuuden arviointikeinot ja -työkalut
  • Palautumiseen vaikuttavat valinnat

Yhdistetty voima- ja kestävyysharjoittelu

Näihin ja moneen muuhun kysymykseen vastaa webinaarimme yhdistetystä voima- ja kestävyysharjoittelusta:

  • Mitkä ovat yhdistetyn voima- ja kestävyysharjoittelun vasteet? 
  • Mikä on interferenssi-ilmiö?
  • Minkälaisesta kestävyysharjoittelusta voimaharjoittelija hyötyy?
  • Minkälaisesta voimaharjoittelusta kestävyysharjoittelija hyötyy?
  • Kuinka yhdistettyä harjoittelua kannattaa ohjelmoida?

Kerro meille mitä Sinä haluaisit oppia?

sitä saa mitä tilaa

Vieritä ylös

Ehdota aihetta

Voimavinkit

anna palautetta

Kuulemme mielellämme toiveesi ja ehdotuksesi. Voit myös jättää kysymyksiä harjoitteluun ja valmennukseen liittyen, vastaamme niihin esimerkiksi podcastissa.

Muut kanavat

Unohditko salasanasi? Anna sähköpostiosoitteesi ja lähetämme linkin salasanan vaihtamiseksi.

suorituskykyvalmentaja

SISÄPIIRI

Joka
Viikko

Tutkimuskatsaus

Liity maksuttomaan Suorituskykyvalmentajan Sisäpiiriin. Saat joka viikko tutkimuskatsauksen muodossa fyysisen harjoittelun tuoreinta tietämystä.