JOPA

luento

MINIKURSSI

Nopeusvoiman yksilöharjoitteet

KETTERYYS JA REAGOINTI

Bonuksena kurssin päättää ketteryysharjoitteet, jotka edellyttävät urheilijalta nopeaa reagointia vallitseviin olosuhteisiin. Vain mielikuvitus on rajana harjoitteiden keksimisessä, mutta mielessä kannattaa pitää energiantuottovaatimukset harjoitteiden keston ja liikkeen määrän mukaan, kun tavoitteena on nopean voimantuoton kehittäminen. Kiitos seurasta ja ensi kertaan!

Piditkö? Jäikö kysyttävää? Kirjoita kommentti alle.

2 ajatusta aiheesta “Nopeusvoimaharjoitteet ketteryys ja reagointi”

  1. Juha Parikka

    Mitä mieltä olet jalkineista näissä harjoitteissa ja alustasta? Tartani suunnanmuutoksiin aika ärhäkkä. Joillain juoksujalkineet varsin löysät. Välillä nähnyt joidenkin toteuttavan näitä tekonurmella nappiksissa, vaikka eivät jalkapalloa pelaisikaan.

  2. Jukka Veijo

    Spesifisyyden nimissä suosisin mahdollisuuksien mukaan lajin alustaa ja -jalkineita. Tartanilla tosiaan aika kova kitka ja voi olla haastava alusta. Turvallisuutta ajatellen olisi aina hyvä hieman totutella alustaan esim. Matalamman intesiteetin harjoitteilla ja valita soveltuvat jalkineet kulloiseenkin tilanteeseen ja solmia ne tukevasti.

Kommentoi

Käytämme evästeitä, jotta voisimme kehittää toimintaamme Sinun eduksesi. Käytämme myös kolmannen osapuolen palveluita verkkosivuliikenteen analysoinnissa. Mistään keräämistämme tiedoista ei voi yksilöidä yksittäistä käyttäjää. Voit halutessasi estää kaiken analytiikan. Lue lisää
Hyväksyn
Kieltäydyn
Vieritä ylös

Unohditko salasanasi? Anna sähköpostiosoitteesi ja lähetämme linkin salasanan vaihtamiseksi.

suorituskykyvalmentaja